Çayınızı şeker yerine balla tatlandırın, doğal bir antioksidan elde edin. Ya da balı süt ürünleriyle tüketin ve bağışıklığınızı güçlendirin... Sağlığımız üzerindeki olumlu etkisi 1930'lu yıllardan bu yana bilinen bal, aynı zamanda etkili bir antioksidan...
Bağışıklık sistemini güçlendiren ve vücudumuzdaki zararlı maddelerin atılmasına yardımcı olan antioksidanları tüketmeye büyük özen göstermemiz gerekiyor. Hasara uğramış hücreleri koruyan bu besinleri her gün bir öğünde de olsa tüketmeyi unutmamalısınız. Bunun için de antioksidan etkiye sahip A, C ve E vitaminleri içeren besinlerin bir listesini yaparak hayatınızı kolaylaştırabilirsiniz. Bu vitaminlerden faydalanabilmek için havuç, brokoli, kabak. Brüksel lahanası, yeşilbiber, karnabahar, maydanoz, ıspanak, roka, tere, turunçgiller, nar, elma, armut, kayısı, kivi gibi meyvelerin tüketilmesi gerekiyor. B ve C vitaminleriyle folik asidin, demir, magnezyum, potasyum, selenyum ve çinkonun antioksidan etkileri de sağlık için çok önemli. Bu yüzden bol miktarda balık ve omega-3 yağ asitleri açısından zengin (ceviz, keten tohumu, semizotu) besinler günlük beslenmede yer almalı. Yapılan araştırmalar bu konuda bal tüketiminin de önemli bir etkiye esahip olduğunu kanıtlıyor. Enerji için çayla, bağışıklık için sütle tüketin!
Çayı ballı için Bal; yapısındaki tokoferol, askorbikasit, flavonoidler ve diğer fenolik maddeler sayesinde antioksidatif bir etkiye sahip.İstanbul Teknik Üniversitesi'nin yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre, çaya tatlandırmak için bal ilave edilmesi, fenolik içeriğin ve antioksidan kapasitesinin belirgin şekilde artmasını sağlıyor. Bu nedenle onu tüketmeyi bir alışkanlık haline getirmek sağlık adına geliştirilebilecek en olumlu alışkanlıklardan...
Ayrıca balın süt ve süt ürünleri ile karıştırılması öksürük ve boğaz hastalıklarına karşı bilinen en eski korunma yöntemlerinden biri. Sütü tatlandırmak amacıyla bal kullanılması çocukların hem bal hem de süt tüketimini kolaylaştırıyor. Çocuklara sadece süt yerine ballı süt içirilmesi kansızlığı ve kabızlığı önlüyor, ayrıca sindirimi de kolaylaştırıyor. İsviçreli doktorlar; distropi, sinir sistemi ve akciğerlerle ilgili sorunu olan çocuklar için sütün özellikle balla tüketilmesini tavsiye ediyorlar. Ancak balın mineral içeriğinden daha fazla yararlanabilmeleri için çocuklara sütün haricinde de tek olarak da bal verilmeli. Bal tüketen çocukların büyüme ve gelişme hızlarının daha çabuk olduğu da tıbbi bir gerçek.Ancak bir yaşından küçük bebeklerde bağırsak mikro florası yeterince gelişmediğinden bal, besin zehirlenmesine neden olabiliyor ve tavsiye edilmiyor. ( 20 kg. olan bir çocuk günde 20 gr. yani yaklaşık bir buçuk yemek kasığı ya da üç tatlı kaşığı bal tüketmeli.)
Sponsor Bağlantılar:
Herkesin ortak derdi kilo. Peki ideal kilonuzu biliyor musunuz? İdeal Kilo Hesaplama
Bu sitede yer alan yazıların tümü, bilgi edinmek isteyen ziyaretçiler için hazırlanmıştır. Bu bilgiler, hiç bir zaman hastalık ve diğer sorunlara yönelik teşhis ve tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır. Sitede yer alan yazıların her türlü kullanımı ve uygulanması sonucu doğan hukuki, ahlaki, mesleki, sağlık ve yaşamsal sorunlar sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır. Bunlardan dolayı ortaya çıkabilecek hiçbir sorundan site ve yazarları sorumlu kılınamaz.